torsdag, januari 13

Dag 16 - Mina Idoler!

Godagens allesammans!
Min allra första Idol jag ahde var Min farmor fakist, jag avgudade allt hon gjorde och sa, hon var min idol, men hon gjorde bort sig ganska rejält så den idolstämpeln försvann rätt fort, men nog om det, när jag var 6-7 år så var Lotta Engberg min största Idol, jag tror att det har med pappa och göra, han var en hel del galen i dansband, förstå hur jag har växt upp! pappa lyssnade på Gammla skivor med Flamingokvintetten och Springandes med sina fula färglada blommiga skjortor och skinväst, usch vilka minnen! haha,

när Lotta dalade ut ur mitt liv så dansade Spice Gilrs in istället, och de stanande där Väldigt länge liksom på mina väggar, varenda kvadrad cm av min vägg var full av Poster, bilder, texter och allt på Spice Girls, min syster var så snäll och mutade mig med bilder och grejer på dem när jag var liten, om nu inte BSB var på baksidan då kunde jag Helt enkelt glömma den postern:)

för några år sedan så var Raymond och Maria en av mina största Idoler, det är de fortfarande idag, jag tycker att de skriver väldigt Glada och trevliga texter, jag hade Mailkontakt med dem och fick dem att komam hit till norrköping och spela på deras Torg-turne i Sverige, de sa att de skulle spela på Drottninggatan klockan två, jaha tänkte jag det var ju Bra, Drottninggatan är ju Ganska lång, jag sprang upp och ner i en timme, och letade och letade och letade, sen visade det sig att de stått på en sidogata till drottninggatan, Oj vad besviken och ledsen jag blev, jag tror tillomed jag skrev till dem att jag letat efter dem och undrade varför de inte stod på drottningatan,

i dagens läge så har jag några idoler, men det handlar nog mest om Musikaliska mäniskor tror jag, så som Pink, Lady GaGa, Raymond och AMria, endast kvinnor märker jag, men de är riktigt stora förebilder för mig :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar