fredag, maj 28

hej hej på er nu har det varit delfinal i chalgergrejen, jag missade det som tur var, jobbade som mest då, men kollade på aftonbladet precis och ser rubrikerna, även de norska tidningarna har skrivit om våran förlut, och alla skriver att det var fel låt som gick vidare och att vi skulle gått mycket längre med den eller den låten, jovisst det e lätt o vara efterklok, men så är det alltid, något att skylla på, synd som attans att vi inte gick vidare, måste jag hålla med om, jag fick lite medlidande av en isländsk arbetskamrat som sitter här bredvid, de är i final liksom danmark och Norge självklart, vi får hålla tummarna för Island, jag har inet hört låten, men de brukar ju alltid vara skitbra

idag har varit en skitbra dag faktist. den började segt eftersom hissen inte fungerade så vi kunde inte fylla upp butiken så vi gick omkring i cirklar i butiken och pratade skit hela morgonen, trevligt det oxå!

sen fungerade hissen då blev det fart på oss och butiken blev uppfylld, en skön känsla det! sen vid fem så gick jag och monika och Anna ut och mötte den andra Anna som numera bor i Torshamn, har inet träffat henne sedan förra sommaren, Fan vad najs det var att se henne ige, vi käkade pizza och pratade en massa om allt mellan himmel och jord, hon gav oss råd och vi pratde mycket om båten och de jobbiga sitvationerna som dyker upp med chefen ibland, hon är så underbart snäll, rakt igenom, Hon sa mycket snälla saker:) en underbar människa, tyvär så ska hon inte jobba i butiken i sommar, hade varit kul, minns förra året vi badade i tunnorna och badade bastu var och varranan dag:) hon Bjöd hit mig och Anton, och sa att vi kunde sova hemma hos dem om vi kom på besök! dkulle vara skitkul o uppleva torshamn i fler än några timmar, och komma o hälsa på Randi ochså på Syderö.

imorgon är den sista dagen jag arbetar denna period ombord, det är alltidfen magisk känsla sista dagen man jobbar innan man åker hem, ska även köpa allt jag ska ha med mig hem, hoppas jag kommer ihåg allting jag ska ha:) skulle ha gått på stan idag och köpt en sak, men vi hann inte det tiden bara flög iväg när vi träffades, får se om jag hittar det i köpenhamn:D

imorgon så är det premiär för häxkammaren, musikalen jag har pratat om, hoppas att allt går som planerat och bra, men det gör det säkert självklart:)


nej nu är klockan allt för mycket och jag ska gå till hytten och sova lite hörs imorgon förhoppningsvis!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar